НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
- Закон України «Про освіту» (ст.37);
- Закон України «Про дошкільну освіту» (ст.33)
- «Про загальну середню освіту» (ст.21)
- «Про охорону дитинства» (ст.. 19)
- «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (ст. 4,22)
- Концепція розвитку інклюзивної освіти, затверджена у жовтня 2010 року.
- Постанова Кабміну «Порядок організації інклюзивного навчання» згідно цієї Постанови: керівник навчального закладу несе відповідальність за організацію, стан та якість інклюзивного навчання.
- Лист Міносвіти і науки, молоді та спорту України № 1/9-384 від 18.05.2012р. «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах».
- (Лист МОН молодьспорт № 1/9-529 від 26.07.2012р.)
- (Із листа МІН освіти «Про організацію інклюзивного навчання та про психологічний супровід). Рішення про створення спеціальних класів для інклюзивного навчання приймається за погодженням з відділом освіти.
- По відділу освіти виданий наказ про організацію інклюзивного навчання в якому визначені школи де буде здійснюватись інклюзивне навчання. Підстава: відношення адміністрації шкіл про організацію інклюзивного навчання.
- Директор школи видає свій наказ про створення класів з інклюзивною формою навчання , про призначення асистентів вчителів. Зараховуються до таких класів діти згідно рішення обласної ПМПК.
- Наказ ДОН ЧОДА від 22.01.2016р. №26
- Наказ МОНУ від 31.12.2015р. №1436
- Наказ ДОН ЧОДА "Про затвердження Плану заходів"
- Постанова ВРУ від 13.01.2015р. №96-VIII
- Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 30, ст.1011)
- Про організацію навчально-виховного процесудля учнів з особливими потребами ЗНЗ у 2015/16 н.р.
- Лист ДОН ЧОДА від 06.04.15 №771 "Про порядок комплектування інклюзивних груп в ДНЗ"
- Проект постанови КМУ «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у ДНЗ
- Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання
- Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які портебують корекції фізичного або розумового розвитку
- Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами
- Про навчальні плани та програми спец. ЗНЗ на 2014/2015 н.р.
- Про затвердження заходів на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1482-р „Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладів
- Про створення робочої групи з питань освіти дітей з особливими потребами
- Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти в Україні
- Лист МОН № 1/9-332 від 29 червня 2016 року "Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2016/2017 навчальному році"
- Лист МОН № 1/9-293 від 09.06.2016 "Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів"
- Лист МОН від 02.04.2015 р. №1/9-169 “Про порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах”
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальнихзакладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями)у 2015/2016 навчальному році
- Лист МОН № 1/9-280 від 05 червня 2015 року "Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році"
- Наказ Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 06.02.2015 № 104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивнихгруп у дошкільних навчальних закладах»
- Закон України« Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 30, ст.1011).
- Наказ МОН від 12.02. 2015 №134 «Про затвердження Типових навчальнихпланів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку».
- Лист МОН від 13.08.2014 № 1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів».
- Лист МОН від 13.08.2014 № 1/9-413 «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку».
- Лист МОН від 25.06.2014 № 1/9-335 «Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік».
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 28 січня 2014 року№ 80 «Про затвердження Типових навчальних планівспеціальних загальноосвітніх навчальних закладівдля дітей, які потребують корекції фізичного та(або) розумового розвитку (початкова школа)»
- ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 21 серпня 2013 р. № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами» (вступає в дію з 1 вересня 2014 року)
- Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2013/2014 навчальному році
- Лист МОН від 05.10.09 №1/9-684 «Про виконання наказу МОН від 11.09.2009 р. №852 про введення навчального предмету «Українська жестова мова».
- Лист МОНМСУ від 28.09.2012 № 1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням».
- Лист МОНМСУ від 25.09.12 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя».Лист МОНМСУ від 18.05.12 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах».
- Лист МОНМСУ від 26.07.12 № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».
- Лист МОНМСУ від 02.01.13. №1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання».
- Лист МОНМСУ від 02.04.2012 № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах».
- Лист МОН № 1/9-587 від 29 серпня 2013 року «Про навчальні плани у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах на 2013-2014 навчальний рік».
Коментарi